Co na odporność dla dzieci?

0
472
Co na odporność dla dzieci

Witaminy na odporność dla dzieci są przydatne szczególnie w sezonie jesienno-zimowym, gdy zwiększa się ilość czynników niekorzystnie wpływających na zdrowie. Jak dbać o odporność najmłodszych za pomocą diety i innych naturalnych sposobów? Jakie preparaty na odporność podawać dziecku, by wspomóc jego układ immunologiczny? Podpowiadamy, jakie witaminy na odporność są szczególnie ważne dla dziecka i jak je uzupełniać w codziennej diecie.

Witaminy na odporność – na co zwrócić uwagę?

Na odporność dla dzieci niezbędne są witaminy na odporność, takie jak witamina D, C, E oraz witaminy z grupy B, a także składniki mineralne i kwasy omega-3. Witaminy C, E i B6 łatwo jest dostarczyć organizmowi za pomocą odpowiedniej diety. Gorzej jest z witaminą D. Nasz organizm pozyskuje ją poprzez syntezę skórną z promieni słonecznych. Niestety w okresie jesienno-zimowym dni pełnych słońca jest jak na lekarstwo, a i wtedy często zasłaniamy dzieciom ręce i nogi ciepłymi ubraniami.

Preparaty na odporność – jak wspierać odporność dziecka suplementami diety?

W naszej szerokości geograficznej gdzie ekspozycja na słońce bywa niewielka, warto suplementować witaminę D, najlepiej przez cały rok. Na odporność dla dzieci zaleca się podawać 400 UI witaminy D dziennie dla najmłodszych dzieci, od 6. miesiąca życia optymalna ilość wynosi 400-600 UI, zaś po ukończeniu pierwszego roku życia dziecko powinno otrzymywać 600-800 UI witaminy D dziennie. Będzie to z korzyścią dla jego odporności i układu kostnego, pamiętajmy jednak, by nie przesadzać z ilością „witaminy słońca”. Bezpieczna porcja dla malucha to maksymalnie 1000 UI dziennie.

Co na odporność dla dzieci – jak zadbać o zdrową dietę i co jeszcze zastosować?

Na odporność dla dzieci podstawą jest właściwa dieta. Witaminy na odporność znajdziemy przede wszystkim w warzywach i owocach, a także nabiale, chudym mięsie, kaszach, rybach morskich i olejach roślinnych. W pierwszych sześciu miesiącach życia, kiedy dziecko karmione jest piersią, o zdrową dietę powinna dbać karmiąca mama. Później, kiedy rozszerzamy dietę dziecka, warto włączać do niej produkty wspierające odporność, czyli właśnie owoce, warzywa, kaszki i mięso ryb morskich, bogate w kwasy omega-3 i witaminę D.

Oprócz diety ważny jest ruch na świeżym powietrzu oraz odpowiednia ilość snu. Warto zachęcać dzieci do aktywności fizycznej już od pierwszych lat życia. Zabierajmy maluchy na spacery, a gdy podrosną, zapoznajmy je z różnymi dziedzinami sportu, aby mogły wybrać tę, w której najlepiej się czują. Jeśli dziecko nie przejawia zainteresowania sportem, warto wyciągać je na weekendowe wycieczki, również w góry.

Ważnym czynnikiem w budowaniu odporności jest sen. Zadbajmy o to, aby dziecko się wysypiało i trzymało równowagę pomiędzy obowiązkami szkolnymi a odpoczynkiem.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here