Probiotyk dla dorosłych – jaki wybrać?

0
466
Probiotyk dla dorosłych

Probiotyk dla dorosłych to preparat pomocny min. po antybiotykoterapii, kiedy tracimy część dobroczynnej flory bakteryjnej zasiedlającej jelita. Warto wtedy sięgnąć po ten suplement diety; pomoże on uzupełnić mikroflorę jelit o korzystnie wpływające na ich pracę mikroorganizmy. Jaki probiotyk dla dorosłych wybrać? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i czym kierować się przy zakupie.

Kiedy podaje się probiotyk?

Ludzkie jelita zasiedla około 2 kg bakterii, zarówno tych „dobrych”, jak i mogących wywoływać gorszą kondycję naszego zdrowia. Skład mikroflory jelitowej zależy między innymi od diety, dlatego warto wybierać zdrowe produkty, tak zwane naturalne probiotyki, które pomagają dobrym bakteriom kolonizować jelita oraz naturalne prebiotyki, które stanowią pożywkę dla szczepów dobroczynnych bakterii.

Probiotyk jest suplementem diety, najczęściej w postaci kapsułek, zawierającym dobroczynne bakterie uzupełniające mikrobiom jelitowy.

Probiotyk jako suplement diety podaje się w sytuacji, gdy z jakichś przyczyn zachwiana została równowaga mikroflory jelitowej. Dzieje się tak na przykład po terapii antybiotykami. Dobry probiotyk po biegunce lub antybiotykoterapii dostarczy do przewodu pokarmowego żywe szczepy dobroczynnych bakterii, co pozwoli uzupełnić naturalną mikroflorę jelitową. Pamiętajmy, że dobra praca jelit to także odpowiednie funkcjonowanie innych układów, w tym układu odpornościowego.

Jak wybrać probiotyk dla dorosłych?

Probiotyk dla dorosłych to taki, który spełnia swoje zadania, czyli uzupełnia florę bakteryjną jelit o dobroczynne szczepy. Warto dokładnie przeczytać, jaki jest skład danego preparatu. Dobrze, jeśli przy okazji dostarcza pożywki dla ich rozwoju, czyli prebiotyku. Preparaty łączące w swoim składzie probiotyki i prebiotyki noszą nazwę synbiotyku.

Dobry probiotyk dla dorosłych nie powinien zawierać mleka i kazeiny, ponieważ substancje te mogą być gorzej tolerowane przez osoby dorosłe.

Przy wyborze suplementu diety, jakim jest probiotyk dla dorosłych, ważny jest także skład i „przyswajalność” preparatu.

Co oprócz probiotyku?

Pamiętajmy, że probiotyk w postaci suplementu diety przeznaczony jest do uzupełnienia flory bakteryjnej jelit w sytuacjach, gdy doszło do jej zubożenia.

By dostarczone wraz z probiotykiem bakterie dobrze rozwijały się w jelitach, należy zadbać o źródła naturalnych prebiotyków, czyli substancji stanowiących pożywkę dla bakterii jelitowych. Są nimi warzywa takie jak ziemniaki, cykoria, cebula, pomidory i czosnek oraz m.in. miód, pszenica, banany i soja. Produkty te dostarczają węglowodanów, które nie są trawione w przewodzie pokarmowym i stanowią pożywienie dla dobroczynnych bakterii. Z kolei naturalne prebiotyki znajdziemy w kiszonkach i fermentowanych produktach mlecznych.

Jedzmy zatem zdrowo, a jeśli to potrzebne możemy uzupełnić florę układu pokarmowego o dobroczynne mikroorganizmy.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here