Suplementy warte stosowania

0
150
Sok z buraka suplementem wartym stosowania
fot. Pixabay.com

Suplementy mają dziś różną sławę. Znajdziemy ich zdecydowanych przeciwników i zagorzałych obrońców. Z pewnością nie pomógł im przemysł farmaceutyczny, reklamujący każdą tabletkę jako złoty środek, który odmieni nasze życie niemal natychmiast. Jest to oczywiście nierealne. Ale istnieją suplementy, które warto stosować. Jakie? Zapraszamy do lektury!

Przeczytaj też: http://www.and1.pl/jakie-suplementy-warto-brac/

Beta-alanina i sok z buraka na lepszą wydolność

Beta-alanina jest często stosowanym suplementem. Sięgają po nią głównie osoby, które startują w sprintach lub zawodach, w których wymagana jest wysoka i krótkotrwała intensywność. Beata-alanina wpływa przede wszystkim na wydolność organizmu. Powoduje, że znacznie później odczuwa on zmęczenie, a osoby, które ją stosują, są w stanie znacznie dłużej wykonywać konkretne ćwiczenie, nie tracąc przy tym na intensywności.

Sok z buraka z kolei bogaty jest w azotany. W organizmie zamieniają się one w tlenek azotu, który rozszerza naczynia krwionośne i normuje ciśnienie krwi. Tym samym lepsze dotlenienie organizmu i bardzo dobrze odżywione komórki to doskonały krok do tego, aby podnosić wydolność i wytrzymałość organizmu. Polecany jest szczególnie sportowcom, którzy uprawiają sporty wytrzymałościowe.

Kofeina suplementem, który mamy zawsze pod ręką

Wszyscy smakosze kawy, którzy uprawiają sport i szukają dla siebie odpowiedniego suplementu, mogą zacierać ręce. Kofeina, obecna również w herbacie, czekoladzie, coca-coli czy energetykach, znacznie poprawia koncentrację oraz wydolność organizmu. Dzięki niej można trenować dłużej, intensywniej i znacznie później odczuwać zmęczenie niż wówczas, gdy po nią nie sięgamy. Warto jednak stosować ją tuż przed samym wysiłkiem, ponieważ uwalnia się szybko do organizmu i działa mocno pobudzająco.

Sprzężony kwas linolowy (CLA) pomoże spalić tkankę tłuszczową

Kolejny suplement, po który faktycznie warto sięgnąć to CLA. Ten nienasycony kwas tłuszczowy znajdziemy w mleku, mięsie, serze. Przede wszystkim pomaga szybko spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Ponadto pomaga utrzymać i zwiększyć masę mięśniową, polecany więc jest szczególnie osobom, które trenują na siłowni. CLA działa dwojako. Pobudza enzym, który usuwa kwasy tłuszczowe z komórek tłuszczowych oraz powstrzymuje transportowanie kolejnych partii tłuszczu do komórek tłuszczowych.

Zobacz też: http://www.pracowniapiekna.pl/dlaczego-warto-uprawiac-sport/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here